【業務内容】
– 17 Live アプリのイベントの企画提案、実行
– ユーザーのりテンションや課金につながる魅力的な日本独自のイベント企画を考案し、本国と協議し実施する

【採用要件】
◆必須
– ゲームやEコマースなどアプリやインターネットサービスでのイベントの企画運営経験
– 企画考案~提案~実行~までのPDCAを回していた経験、特にオンラインイベント経験
– マーケティングの知識、KPIなどの遂行業務経験
– 最新のテクノロジーに敏感であること
– 交渉や商談などで発揮できるコミュニケーションスキル
– PRやマーケティング、ホスピタリティマネジメントでの文学士号・理学士号が好ましい

◆歓迎
– 中国語、台湾語

【人物像】
– 課題解決型のマインドである。特にタフな目標に対しても、課題指摘よりも実現するための方法論を考える
– 売上げへの意識が高く、数値設計に基づいたイベントの企画ができる

【条件】
300-600万

【ご経験イメージ】
-スマホ向けソーシャルゲームでのイベント企画運用経験

>> Responsibilities Summary

– Planning event from start to finish according to requirements, target audience and objectives
– Coming up with suggestions to enhance the event’s success
– Preparing budgets and ensuring adherence

>> Responsibilities
– Plan an event from start to finish according to requirements, target audience and objectives
– Come up with suggestions to enhance the event’s success
– Prepare budgets and ensure adherence
– Source and negotiate with vendors and suppliers
– Coordinate all operations
– Ensure event is completed smoothly and step up to resolve any problems that might occur
– Analyze the event’s success and prepare reports

>> Requirements
– Proven experience as event manager
– Skilled in project management
– Knowledge of KPIs and marketing techniques for event management
– Tech savvy
– Outstanding communication and negotiation ability
– Excellent organizational skills
– A knack for problem-solving
– Customer-service orientation
– A team player with leadership skills
– BSc/BA in PR, marketing, hospitality management or related field is preferred

応募する