【業務内容】

– マーケティングパートナー(メディア、ファッションや音楽イベント、企業)の開拓と関係構築
– パートナーマーケティングに関する戦略、目標、予算、戦術の策定
– パートナーマーケティングに関するオンライン・オフラインイベントのディレクション

【必須経験】
– 事業会社でのパートナーと協業したマーケティングや広告代理店でのアカウントエグゼクティブなど、マーケティングパートナーやアライアンス先の開拓・関係構築経験
– プロジェクトマネジメント経験

【人物像】
– 社内外に対する高いコミュニケーション能力
– 臨機応変に対応できる柔軟性、 スピード感
– 論理的思考をお持ちで企画力のある方
– 推進力、実行力をお持ちの方
– 課題解決型のマインドである。特にタフな目標に対しても、課題指摘よりも実現するための方法論を考える
– 柔軟かつ対人に好まれ、前向きな性格
– 魅力的なキャラクターを持つ
– 改善への努力を欠かさない性質

【条件】
-800万

【ご経験イメージ】
– 広告代理店のアカウントエグゼクティブ
– 事業会社でパートナーと協業したマーケテイング活動経験

【応募する】

◆Responsibilities Summary
– Seeking marketing partners
– Developing a co-marketing plan including strategy, goals, budget, and tactics
– Leading co-marketing activities

◆Responsibilities
– Seek and negotiate with potential partners to achieve JP marketing goals
– Develop a co-marketing plan including strategy, goals, budget, and tactics
– Collaborate with internal teams to expand the plan and execution
– Lead all co-marketing activities to make sure it’s on track
– Analyze the activities and prepare reports

◆Requirements
– Proven working experience in alliance marketing required
– Skilled in project management
– Computer savvy
– Outstanding communication and negotiation ability
– Excellent organizational skills
– A knack for problem-solving
– Customer-service orientation
– A team player with leadership skills
– BSc/BA in marketing or related field is preferred

Apply